Fix i trädgården

Idag har vi mest hållt på i trädgåren. Stefan snickrade fina planteringslådor och jag rensdade lite i vår blommrabatt. Hittade lite frön till sommarblommor som jag tryckte ner i rabatten. Påskliljorna som stod kvar klippte jag av, nu vill jag ha vår och sommar.

Planteringslådorna är nu på plats med jord, gödsel och purjolök i fina rader. Ett stort plus är att jag har en hel låda kvar att fylla med något, tror jag ska testa att sätta potatis. Har aldrig gjort det förut, så det är nog tid att testa nu. Hade ju inte varit helt fel med egen färskpotatis till sommaren.


Lite av jobbet är gjort. Innan hade vi stenar runt hela platsen och lite kryddplantor från förra året.


Oliver hjälper Stefan att skruva.


Lådorna på plats med jord och gödsel. Oliver dammsuger upp spilld jord.


Olivers blommor som han planterat själv, krasse och solrosor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0