Högskolan

I vår har jag läst en handledarutbildning på högskolan, 4 p. Arbetet, examinationen, är inlämnda för ca tre veckor sedan och nu väntar jag bara på resultatet. På bordet här vi datorn ligger alla böcker och anteckningar från kursen kvar. Jag ska vänta med att städa bort dem tills jag fått mitt resultat. Idag skulle allt vara klart, jag loggade in och läste snabbt i kolummnerna. Det första jag ser är UG, shit. Inte godkänd, vad har hänt tänker jag? Sedan läser jag mer ingående och under betyg står det G. UG stod under betygskala, varför ska man krångla till det så. Detta måste väl betyda att jag är godkänd, jag tolkar det så i alla fall. Nu ryker böcker och anteckningar!

I höst har jag anmält mig till en annan kurs på högskolan, jag hoppas jag kommer in. Den kursen är garanterat mycket roligare och har inget med jobbet att göra. Jag håller på vilken kurs det är, vill veta om jag blir antagen först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0