Utan socker och träning

Första dagen utan socker är avklarad och det gick bra. Tänkte faktiskt inte så mycket på det förrän imorse då jag inte tog någon sylt på gröten. Jobbigast blir det absolut på fredag och lördag då jag alltid äter lite godis, men vi får väl ta och poppa lite popcorn istället. Ska bli intressant att se om denna lilla utmaning ger något resultat, tanken är ju att ett eventuellt sockerberoende ska bort. Dessutom har jag drygt 1 kg kvar av graviditetskilo och det hade ju inte varit helt fel om det också bara försvann.

Igår tränade jag body pump på Sportlife och lade på vikt på nästan alla muskelgrupper vilket känns idag främst i benen och rumpan. Efter det sprang jag 5 km i snabbare tempo på bandet. Nästa pass bli på tisdag, intervall eller backe jag få se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0