Träning

Nu har jag på allvar tagit tag i träningen och framförallt löpningen. Har tränat två dagar i veckan sedan efter nyår, men nu ska jag ta ytterligare ett steg. Målet är Göteborgsvarvet i maj och då ska jag vara fit for fight - lätt och smidig!

Denna vecka ser träningen ur på följade sätt:
mån vila
tis distans lätt 5 km
ons vila
tor distans lätt 6 km 38 min + styrka 15 min
fre vila
lör långpass 11 km 75 min
sön vila

Pogrammet kommer från marathon.se och tiden efter distansen är vad jag ska klara för att nå mitt mål.

Tisdag - gick bra, dock lite stum i benen tror det beror på att jag tränat inomhus i några veckor.
Torsdag -  klarade tiden med drygt en minut i marginal. Skönt! Glömde av att jag skulle köra lite styrka, men det får jag ta ikapp en annan dag.
Imorgon blir det långpass, lite läskigt när distansen ökar men det är bara att ge sig ut.


Kommentarer
Postat av: Malin D

Ser ju riktigt bra ut!!! Kämpa på...;) o du kommer va i toppform i Maj!!!

2011-02-18 @ 22:49:10
Postat av: Sofia

Ja, jag får kämpa på och hoppas resultat kommer.

2011-02-19 @ 09:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0