Ammning

För närvarande håller jag på att trappa ner på ammningen. Oliver ammade jag i 7 månader och det känns som om det kommer fungera bra med Justin också. Just nu ammar jag morgon och en gång på dagen. Till helgen ska vi ge Justin välling på morgonen istället och efter ytterligare en vecka ska även ammningsmålet på dagen bort.

Jag längtar inte efter ett glas vin som många andra utan efter riktiga pannkakor på ägg och kall mjölk till det. (Justin är allergisk mot mjölk och ägg)

Samtidigt är det lite konstigt det här med att sluta amma. Det ska bli skönt att sluta men någonstans simmar ändå tanken på att jag antagligen aldrig kommer amma igen och att jag inte kommer vara lika behövd som tidigare. Fjantiga tankar, men jag tror ändå de flesta känner igen sig. Hur som helt, Justin växer och blir en stor precis som alla andra barn och det är faktiskt riktigt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0