Egen barnmat

Fick värsta "Solsidan-effekten" igår då jag träffade en vän som också är föräldraledig. Det var dags för mat till de små och där lirkade hon upp två små fina plastburkar med fint, infryst i istärningskuber, egengjord, färgglad och säkert god mat till hennes lille son. Jag gick till kylen och öppnade en köpt burk med en orange sörja. Gissa reaktionen idag?

Nu kokas det morot och ska snart börja med majs och ärtor. I eftermiddag ska vi handla och imorgon ska Justin få smaka på en fantastisk fiskrätt med morot och potatis, allt gjort enligt konstens alla regler. De ni!


Kommentarer
Postat av: JennyPenny

Haha! Och gissa om din kompis kände sig mallig över sina fyrkanter!

För övrigt, jag gjorde samma präktighetsresa med Prinsen när han var liten, lagade såå fin mat och frös in. Lilla Vild är uppväxt med hela kundvagnen full av Semper.

Men jag har i alla fall ett superbra recept kvar på fisk som var enkelt att göra och väldigt uppskattat av barnet, och är fortfarande men med lite mer kryddor i.

Kram!

2011-03-10 @ 14:54:51
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Malin D

Ha ha ha...klassiskt...men det funkar nog bra vilket som...;)

2011-03-10 @ 17:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0