Veckans

Måndag: vila
Tisdag: uppvärmning, backe 20 min, nedjogg
Onsdag: vila
Torsdag: alternativträning, styrka 10-20 min
Fredag: vila
Lördag: distans 8 km
Söndag: vila

Känns bra med denna dos av träning, får se om jag följer schemat helt och hållet. Ska dock verkligen ut och köra backe imorgon, jag är fast i distanslöpningen och behöver intervaller för att öka tempot i löpning. Har också insett att jag är dålig på att hålla nere tempot och på så vis springa längre. Jag springer mot klockan men ska försöka släppa fokus på bra resultat på varje träningspass. Måste också bli bättre på styrkan, vet att löpningen går lättare med en stark kropp och dessutom är det inte fel med muskler till sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0