Skolavslutning

Vaknade strax efter sju av klockan och efter någon minut hörde jag en bil som rullade upp på uppfarten. Stefan studsade ner för trappan och tog emot våra gäster. Efter det var det frukost och göra sig och alla barn redo för dagen.

Skolavslutningen var bra och trevlig, men varför ska rektorns tal alltid vara utdraget. Till och med jag som vuxen tyckte hon borde kortat ner de fina orden om sommaren. Om jag blir rektor någon dag ska jag hålla korta tal.

Efter cermonin var vi bjudna på tårta och kaffe hos Jacks skolkamrat. Vi rullade in hela gänget.

Nu har dagen gått och jag tror att två av tre barn sover. Stefan lägger Emilia som den senaste timme gjort allt för att hålla sig vaken i soffan.


Två som blev lite rastlösa mot slutet.


Kommentarer
Postat av: JennyPenny

Ni skötte er bra tycker jag, haha! Inte lätt med alla ungar som vill åt olika håll.

Visst är det trist att höra alla långa tal, det var likadant på Mannens avslutning, Beatrice Ask pratade så länge och fint om regeringen och skit att alla började skruva på sig. Det blev mer ett propagandatal inför valet än en avslutningshälsning till studenterna.

Bra att du bestämt dig för att hålla korta tal när du blir rektor, säg bara "tack för i år och harebra!" så är nog alla glada.

2010-06-13 @ 23:05:35
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0