Plantering och kalas

Denna långhelg ska jag koncentrera mig på att plantera. Jag har äntligen fått upp något som kan kalla sig tomatplantor. De ska få större krukor, ny jord och näring så hoppas jag att de kommer växa ännu mer. Skulle vara otroligt kul att äntligen få egna tomater på egna plantor. Jag gjorde mitt första försök förra året, men det blev inget. Jag har även fått små purjolöksplantor av en kollega som ska planteras ut. Jag har en tanke om att gräva ytterligare ett litet land i trädgården, men jag har inte berättat det för Stefan ännu. Får se hur det blir med det.

Förutom plantering blir det en del kalasande. Vi började redan ikväll hos Stefans mormor och fler kalas blir det under helgen.


Bild på mitt land från förra året.


Kommentarer
Postat av: Lorena

salladen och morot från förra året var helt ok!

2010-05-13 @ 20:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0